De wachttijd bedraagt momenteel:
Verzekeringskoepel | Aanmeldingswachttijd | Behandelingswachttijd |
---|---|---|
A.S.R. | patiëntenstop | patiëntenstop |
Caresq | patiëntenstop | patiëntenstop |
CZ | patiëntenstop | patiëntenstop |
DSW | patiëntenstop | patiëntenstop |
Eno |
patiëntenstop | patiëntenstop |
Menzis | patiëntenstop | patiëntenstop |
ONVZ | patiëntenstop | patiëntenstop |
VGZ | patiëntenstop | patiëntenstop |
Zilveren Kruis | patiëntenstop | patiëntenstop |
Zorg en Zekerheid | patiëntenstop | patiëntenstop |
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de praktijk, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).
Bij mijn praktijk wordt er geen onderscheid gemaakt in de wachttijd per diagnosegroep bij reguliere aanmeldingen.
Laatst bijgewerkt op: 6 september 2024